Statens Koncernsystem (SKS)

Statens Koncernsystem (SKS) er et konsoliderings- og rapporteringssystem, der indsamler regnskabsdata fra alle statslige institutioner.

De officielle regnskaber og det efterfølgende statsregnskab opstilles ud fra de indsamlede data. Systemet anvendes desuden til regnskabsgodkendelse og vedligeholdelse af de stamdata, der ligger til grund for registrering af bevillings- og regnskabstal, samt til udgiftsopfølgning i Staten.

SKS henvender sig til ansatte i ministerier, styrelser og institutioner, som arbejder med vedligeholdelse af lokale stamdata, regnskabsgodkendelse eller som har brug for at arbejde videre med økonomiopfølgning i SKS rapportering.

I SKS' rapporteringsmiljø er det muligt at danne egne rapporter til brug ved arbejdet med økonomiopfølgning.

Du skal være oprettet som bruger for at få adgang SKS.  For at blive oprettet skal du kontakte din lokale brugeradministrator

Se listen med lokale brugeradministratorer (pdf)

Har du allerede adgang til SKS, kan du gå direkte til SKS her. Du kan også vælge at gå via hovedmenuen for Moderniseringsstyrelsens centrale systemer.   

Du finder online-hjælp til alle arbejdsgange i SKS.

SKS er finansieret over Finansloven og er derfor uden direkte udgifter for brugerne.

 

Vigtigt om SKS