Få adgang til PENSAB system

To medarbejdere ved computerskærm fra Statens Administration

For at få adgang til PENSAB skal du benytte følgende formular

Adgang til PENSAB (pdf) .

Hvordan udfylder jeg formularen

Ved brug af formularen kan du kun oprette maksimum fem brugere ad gangen. Alle brugerne skal have samme brugerrolle til systemet. Har du brug for flere adgange eller roller, skal du udfylde og indsende formularen flere gange. Fra. 1. januar 2017 skal adgangen til PENSAB foregå via NEM-LOGIN. Ved oprettelse af nye brugere, skal der desuden bestilles en medarbejder signatur hos NETS eller den lokale IT-afdeling.

Brugerrollerne i PENSAB giver følgende rettigheder:

Rolle Rettigheder 
Forespørger Søge og få vist en tjenestemand (inklusiv pensionering)
Beregne pension for en tjenestemand
Få vist pensionsbidrag 
Sagsbehandler Søge og få vist en tjenestemand
Beregne pension for en tjenestemand
Opret, rediger og slet perioder, forhøjelser, seniorordninger, noter med mere 
Foretage kontrol af indtastede data
Foretage en pensionering af en tjenestemand
Få vist pensionsbidrag

I formularen skal du udfylde alle de virksomheder, du, som bruger, skal have adgang til i form af virksomhedsnavn og virksomhedsnummer (CVR-nummer).

Formularen printes, udfyldes og scannes ind, derefter indsendes blanketten på e-mail til modstlon@modst.dk.  

Moderniseringsstyrelsen varetager alle opgaver knyttet til brugeradministration i forhold til PENSAB. Ansvaret for brugerrettighedskontrollen er dog udelukkende institutionens eget. Derfor skal I løbende sikre jer, at det er de rigtige brugere, som har adgang til PENSAB i jeres institution.