Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen

Vi begynder dog først, når du klikker dig videre til næste side.

Læs mere om cookies

IndFak - driften er normal

19/5 2017 09:00
Problemet med manglende aktiviteter på dashboard er løst.


18/3 2017 14:30
Løsningen bliver lagt på kl 16, hvor serverne skal genstartes.
Brugere kan her i et kort tidsrum blive smidt af systemet. Vi beklager dette.

18/5 2017 13:00
Vores systemleverandør har fundet årsagen til problemet med manglende aktiviteter på dashboardet.
De er i gang med at udrulle løsningen. Ny status kl 15.

18/5 2017 10:00
Alle institutioner har modtaget stamdata og fakturaer i kø er nu overført til Navision.
Det er desværre stadig problemer med manglende aktiviteter på dashboard. 
Der arbejdes hastigt på en løsning.


17/5 2017 15:15
Vores systemleverandør arbejder stadig på at udbedre problemerne.
Årsagen er fundet, men desværre endnu ikke en løsning.

17/5 2017 10:15
Flere kunder melder om manglende bilag ved overførslen til Navision.
Det er meldt ind til vores systemleverandør.

17/5 2017 09:00
Vi oplever i øjeblikket at Dashboardet ikke viser fakturaaktiviteter og i nogle tilfælde er "Information" også blank.
Fejlen er meldt videre til vores leverandør, som arbejder på sagen.
Ydermere kan vi oplyse, at der her til morgen er forsinkelse på indlæsning af stamdata i IndFak.
Vi beklager de gener dette medfører.


25/4 2017 14:30

Problemet ser nu ud til at være løst. 

Vi beklager de gener det har givet.  

25/4 2017 11:30

Vi har desværre konstateret en del "Error-Code" fejl i fakturadelen i øjeblikket. Det er både ved overførsel af godkendte bilag til Navision og ved selve log-in.

Vi har leverandøren på sagen.


27/3 2017 kl. 15:50

IndFak er igen tilgængelig.

27/3 2017 kl. 15:35

IndFak er desværre nede i øjeblikket. Vi arbejder på at løse problemet.  


27/2 2017 kl. 8:50

NY Daglig statusrapport og nulstilling af password


I forbindelse med implementeringen af RejsUd systemet er der sket en ændring af teksten på den daglige statusrapport .

Du vil fremover kunne se denne tekst:


Emne: Status IndFak og RejsUd

Du har en eller flere opgaver der afventer din behandling

Denne statusrapport indeholder kun IndFak opgaver indtil din institution overgår til RejsUd2.

Herefter vil rapporten indeholde status for begge systemer.

OpgaveXX

OpgaveXX

Under den eventuelle liste af opgaver vil der være links til din institutions aktuelle brug af systemerne.

Brug dette link hvis din institution ikke anvender RejsUd2 : https://indfak2.dk/

Er din institutionovergået til RejsUd2 skal du anvende dette link til både IndFak og RejsUd :https://indfak2.dk/v2

Her finder du manuel til login og dashboard i det nye”IndFak og RejsUd” : http://www.modst.dk/Systemer/RejsUd/RejsUd2/FAQ-vejledninger-og-brugermanualer

 

Ændringen vil også have effekt på mailen du modtager ved nulstilling af dit password.

Her vil beskeden fremover være fra IndFak og RejsUd systemet.

__________________________________________


20/2 2017 kl. 11:15

Alle godkendte fakturaer er nu overført til Navision. Vi beklager den lange svartid.


20/2 2017 kl. 10:15

Desværre er der konstateret lange svartider på overførsel af godkendte bilag til Navision.

Vi har leverandøren på sagen.


14/2 2017 kl. 13:40

Der er konstateret lange svartider på synkroniseringen af brugere oprettet i Administrations-delen og til brugerne kan ses i Fakturaadministrationen under nye brugere.

Leverandøren er orienteret og synkroniseringen vil snarest være på plads. Vi beklager. 


9/2 2017 kl. 10:45 

Driften er normal.


7/2 2017 kl. 10:30

Stamdata er ikke blevet opdateret i nat. Det gælder for nogle institutioner der får hostet Navision hos Statens-it.
Der arbejdes på at få løst problemet. Desværre vil disse institutioner først have opdateret stamdata i morgen tidlig. 


6/2 2017 kl. 10:35


Driften er normal.


1/2 2017 kl. 14:45

Problemerne med kontoplanerne er nu udbedret - dog kræver det en stamdatakørsel før end løsningen slår igennem.
Vi har igangsat stamdatakørsler for de institutioner som har meldt om problemer med deres kontering, men skulle der være andre berørte institutioner vil problemerne automatisk blive udbedret ved den natlige stamdataoverførsel. Vi giver også en tilbagemelding på de enkelte sager vi har modtaget, hurtigst muligt.


31/1 2017 kl. 13:35

Vores leverandør har fundet årsagen til problemerne med kontoplanerne. Vi tester i øjeblikket en løsning og forventer at vi kan have løst problemerne til i morgen tidlig.

_______

Overførsel af bilag fra IndFak til Navision, for de organisationer der er hosted hos SIT, er nu stabiliseret. Vi har sammen med SIT igangsat en teknisk analyse af de problemstillinger der har været.


27/1 2017 kl. 16:00

Nogle organisationer oplever desværre, at der ikke afledes korrekte dimensioner i henhold til kontoplanerne. Vi er igang med at udrede problemstillingen - og hvis I ikke allerede har gjort det, må I venligst kontakte os på modstoko@modst.dk, hvis I oplever fejl i konterings reglerne.

__

Der arbejdes fortsat med at finde en stabil overførsel af bilag til Navision for de organsationer, der er hosted hos SIT.


25/1 2017 kl. 10:40

Der arbejdes fortsat med at finde en stabil overførsel af bilag til Navision for de organsationer, der er hosted hos SIT.

Desværre er der her til morgen lidt forsinkelser og bilag, der bliver tilbageført. Bilagene må de berørte organsationer venligst overføre igen.


24/1 2017 kl. 15:00

Alle kreditorer er igen på plads under de automatiske konterings regler. 


24/1 2017 kl. 13:00

Der er konstateret manglende kreditorer på de oprettede automatiske konterings regler. 

Vi arbejder på at afhjælpe problemet. Det forventes at være på plads senest i morgen.


24/1 2017 kl. 10:50

Generelt har alle fået stamdatafiler fra Navision i nat. Dog er der konstateret problemer i 12 bogføringskredse. Vi arbejder på at afhjælpe problemet.   


23/1 2017 kl. 16:40

Fejlen er lokaliseret og der arbejdes på at rettet systemet op, så I igen har de rette kontoplaner.

Vi forventer at alt ser korrekt ud i morgen tidlig. 


23/1 2017 kl. 16:00

Vi er opmærksom på at der bliver sendt forkert kontoplaner ud til organisationerne.

Vi får kigget på det med det samme.



20/1 2017 kl. 10:15

Generelt er overførslen af stamdata fra Navision til IndFak sket korrekt i nat.


For de organisationer, der er hostet hos SIT, arbejdes der stadig på justeringer i transportlaget for en stabil overførsel af bilag til Navision.

Det kan dog oplyses, at bilag i øjeblikket overføres uden de store forsinkelser.   


19/1 2017 kl. 10:00

For de organisationer, der er hostet hos KMD, er der desværre ikke kommet stamdata fra Navision i nat. Leverandøren er orienteret.


For de organisationer, der er hostet hos SIT, arbejdes der stadig på justeringer i transportlaget for en stabil overførsel af bilag til Navision.

Det kan dog oplyses, at bilag i øjeblikket overføres uden de store forsinkelser.   



18/1 2017 kl. 12:30

Der sker i øjeblikket justeringer i transportlaget i forbindelse med, at finde årsagen til de tekniske fejl, som nogle bilag får ved overførsel til Navision.

Dette gælder kun organisationer der er hostet hos SIT.

De justeringer som der foretages lige nu kan give lidt længere svartider i overførslen. 


17/1 2017 kl. 11:55

Desværre ser det ud til, at der igen i dag opstår kø på overførsel af bilag til Navision for de organsationer, der er hostet hos SIT. 

Der vil derfor være bilag, der bliver returneret med en teknisk fejl til IndFak. Bilagene må igen overføres til Navision.

Der sker i øjeblikket yderligere justeringer i transportlaget - og vi håber på en hurtig forbedring.


12/1 2017 kl. 15:40

Efter flere parametre er justeret i transportlaget for både IndFak og Navision, ser det igen ud til, at bilag kan overføres uden store forsinkelser. Der kan dog stadig, i sjældne tilfælde, være bilag, der bliver returneret med en teknisk fejl til IndFak

Der er således ingen kø pt og overførsel af bilag er langt om længe normaliseret.

Vi undersøger selvfølgelig fortsat om der kan foretages yderligere forbedringer i transportlaget.


11/1 2017 kl. 12:50

Det går bedre med at få afleveret bilagene i dag.

Overførselstiden kan dog stadig varierer. Der kan gå op til nogle timer, for de bilag, der er værst ramt. 



10/1 2017 kl. 16:00

Henover frokost og i løbet eftermiddagen blev køen tømt, således at den var stort set helt væk kort efter kl. 14.

Overførselstiden varierer dog stadig meget.

Vi vender tilbage med en opdateret status i morgen omkring kl. 12 


10/1 2017 kl. 12:00

Der er det sidste døgn forsøgt en del tiltag i systemerne, men desværre er der endnu ikke fundet en fuldkommen løsning.

Køen var i morges hel tom, men i løbet af formiddagen er køen desværre igen opstået.

Miracle oplyser, at der pt i gennemsnit går 1-2 timer for at overføre bilag. Overførselstiden varierer dog meget, så det kan i nogle tilfælde tage længere tid - og også kortere.

Der arbejdes på højtryk for at finde løsningen.



9/1 2017 kl. 11:30

Der er stadig problemer med at få en stabil overførsel af bilag til Navision.

I weekenden er alle bilag, der lå i kø kommet over. Men desværre ser det ud til, at der igen her mandag formiddag, igen ophober sig en kø.

Både SIT og Miracle arbejder videre - laver yderligere tiltag, der gerne skulle få bilagene hurtigere igennem.

Der følges op i morgen og siden her vil blive opdateret efterfølgende.


6/1 2017 kl. 16:10

Der arbejdes fortsat på en stabil drift af overførelse af bilag til Navision.

Der er nedsat en gruppe af personer fra Modst, SIT og Miracle. Der vil henover weekenden afprøves nogle forskellige tiltag, som der mandag morgen følges op på. I vil herefter få en opdatering.


5/1 2017 kl. 15:50

I IndFak vil der i eftermiddag ske en teknisk opdatering, som forhåbentlig vil af hjælpe de forsinkelser, vi har oplevet mellem IndFak og Navision.

Opdateringen består i at bilag, som ikke kan modtages af SIT (og dermed af Navision), ikke blokerer for modtagelse af efterfølgende bilag.

SIT arbejder stadig på at stabilisere modtagelsen af bilag fra IndFak.


5/1 2017 kl. 11:30

Desværre ser det stadig ud til, at der kan forekomme forsinkelser på overførsel af godkendte bilag til Navision.

SIT arbejder på højtryk for at udbedre fejlen.


5/1 2017 kl. 10:30

Der er igen normale svartider på overførsel af godkendte bilag til Navision.

Vi er stadig i dialog med SIT.

 

4/1 2017 kl. 13:10

Der er desværre forsinkelser på overførsel af bilag til Navision for de organisationer, der er hostet hos SIT.

Vi er i dialog med SIT og håber de snarest for minimeret forsinkelserne. 



23/12 2016 kl. 10:00

Der er igen normal svartid ved overførsel af bilag til Navision.

Hosting leverandøren arbejder dog stadig på, at finde en mere stabil løsning.



21/12 2016 kl. 16:50

Der arbejdes fortsat på, at finde løsning på de lange svartider på godkendte bilags overførelse til Navision.

Foreløbig ser det ud til at være en fejl, der berører organisationer, som er hosted hos SIT. 

Til information, så forsøger IndFak at sende bilag til Navision op til 11 gange.Hvis bilaget ikke modtages af Navision indenfor disse forsøg, vil det blive returneret med en fejl til IndFak. 

I vil herefter finde bilaget under ”Klar til overførelse”, hvorfra bilaget igen kan overføres til Navision.

Vi beklager den ekstra arbejdsbyrde dette giver, hvis bilaget afvises. Men det kan forsikres, at der arbejdes for at få bilagene igennem.


21/12 2016 kl. 13:15
Vi kan desværre konstatere, at der er lange svartider på overførsel af godkendte bilag til Navision. 
Vi har underrettet vores leverandører, der arbejder på at finde en løsning på forsinkelserne.
Vi beklager.

____________

15/12 
Der er desværre lidt lange svartider på overførsel af bilag til Navision. Vi har underrettet vores leverandører.



29/11 2016 14:00
Køen af bilag, under overførsel til Navision, er afviklet i går kl. 12.


28/11 2016 11:00
Til orientering har vi konstateret kø på overførsel af godkendte bilag til Navision. 
Leverandøren er opmærksom på problemet - og vil få alle bilag overført så hurtigt som muligt. 



17/11 2016 8:30
Vores leverandør melder her til morgen, at den kø der havde ophobet sig nu er færdig. Alle bilag er over i Navision.
Vi holder fortsat øje med processen.  

16/11 2016 16:10
Vi beklager meget de forsinkelser der er på overførsler af fakturaer. Leverandøren stadig arbejder på, at få problemet løst. Vi vil vende tilbage i morgen med en status.

16/11 2016 14:30
Der er konstateret manglende overførsel/lange svartider af godkendte bilag fra IndFak til Navision.
Vi har fejlmeldt og leverandøren er ved at undersøge årsag/omfang.

________________
14/10 2016 kl. 15:45
KMD har nu klarmeldt og alle fakturaer kan igen overføres uden fejl.
De fakturaer, der ligger som afvist i mappen "Klar til overførsel" kan overføres igen.
Vi beklager det ekstra arbejde det giver.

14/10 2016 kl. 14:00
For de organisationer, der er hosted hos KMD vil godkendte og overførte fakturaer blive afvist af Navision.
KMD arbejder på sagen og vi håber på snarlig rettelse. Når der klarmeldes vil vi opdatere siden her - og fakturaerne vil herefter kunne overføres igen.  

26/9 2016 14:00
Leverandørerne har nu fundet fejlen og stamdata fra KMD vil igen kører normalt fra i nat. Vi beklager endnu engang.  

26/9 2016 9:00
Vi beklager meget, men det ser desværre ud til, at der heller ikke her til morgen er kommet stamdata til organisationer, der er hosted hos KMD.
Vi har leverandørerne på sagen.


23/9 2016 kl. 15:55
Desværre har de organisationer, der er hosted hos KMD, stadig ikke fået stamdata. Leverandøren har hele dagen forsøgt at rette fejlen, men desværre har vi ikke en klarmelding endnu.
Der bliver fortsat arbejdet på at finde fejlen - og forhåbentlig vil der være stamdata i IndFak mandag morgen.
Vi beklager meget de gener det giver/har givet.  

23/9 2016 kl. 10:20
Desværre har de organisationer, der er hosted hos KMD, stadig ikke fået stamdata fra Navision. Leverandøren er på sagen og vi håber på en hurtig afklaring af problemet.


22/9 2016 kl. 13:20
Grundet en teknisk fejl, har det været nødvendigt at slette alle informationer på IndFak serveren vedrørende "Husk mig" login funktionaliteten. Det betyder, at I kan opleve at blive bedt om at angive brugernavn og password, når I forsøger at logge på IndFak. Også selvom I tidligere har tilvalgt "husk mig" funktionaliteten.


22/9 2016 kl. 13:15
Leverandøren har fundet fejlen til den dårlige performance og IndFak kører mere stabil nu.
 

22/9 2016 kl. 11:30
Vi har desværre - for de organisationer, der er hosted hos KMD - konstateret manglende stamdata fra Navision. Stamdata vil blive overført i nat. Vi beklager.

22/9 2016 9:25
Der kan desværre forekomme lange svartider. Leverandøren er på sagen.


15/9 2016 10:15
Vi har desværre konstateret manglende stamdata fra Navision her til morgen. Leverandøren er på sagen. 
Stamdata vil blive overført i nat. Vi beklager. 

26/8 2016 11:15
IndFak kører mere stabilt nu og svartiderne er normale for stort set alle. Der vil dog stadig, for nogle få organisationer, kunne forekomme lange svartider som leverandøren arbejder på at få løst. 


22/8 2016 kl. 10:30
Der kan desværre stadig forekomme lange svartider. Leverandøren arbejder på at finde årsagen.

19/8 2016 kl. 11:30
Det ser desværre ud til, at der sporadisk kan være lange svartider i IndFak. Leverandøren arbejder på at finde årsagen.


17/8 2016 kl. 16:10
Det ser nu ud til, at bilagene begynder at komme ind i Navision. Der kan dog være opstået en kø, så der går lidt tid før alle bilag er overført. 

17/8 2016 kl. 14:00
Der er konstateret manglende overførsel af godkendte bilag fra IndFak til Navision.
Vi har fejlmeldt og leverandøren er ved at undersøge årsag/omfang.
___________
17/8 2016 kl. 10:15
Vi har konstateret lidt længere svartider i øjeblikket i fakturadelen. Dette kan ind imellem resultere i en fejlmeddelelse, der sker ved for mange tryk, når systemet forsøger at loade en side.
Vi har fejlmeldt den lange svartid til leverandøren. 

16/8 2016 kl. 10:30
Her til morgen har mange organisationer nu fået de manglende stamdata. Desværre er der stadig organisationer, der mangler stamdata og Navision leverandøren arbejder på at få løst problemet.

15/8 2016 kl. 10:40
Der er for nogle organisationer desværre stadig problemer med at få stamdata fra Navision til IndFak. Navision leverandøren arbejder på at løse problemet hurtigst muligt.



12/8 2016 kl. 12:15
Der er for nogle organisationer konstateret manglende stamdata fra Navision. Vi har kontaktet Navision leverandøren, der arbejder på at finde fejlen.


10/8 2016 kl. 14:30

Alle mails kan igen modtages. 
Alle brugere kan igen selv bestille nyt password og behøver ikke længere, at bede systemadministrator om at gøre det.
De daglige statusrapporter og varslingsmails vil igen modtages.

Vi beklager de gener det har medført. 

___________________

10/8 2016 kl. 11:25

Ordrer kan igen sendes uden problemer.

Det ser ud til at nogle e-mail adresser igen modtager både den daglige statusrapport, varslingsmails og mail vedrørende glemt adgangskode. 
Det er dog ikke helt på plads og leverandørerne arbejder stadig på at få alle e-mail konti på plads. 

_________________
9/8 2016 kl. 11:35

Der er desværre stadig problemer med at sende ordrer i systemet. Leverandøren arbejder fortsat på at finde en løsning.


Mails modtages ikke ved "Gendan adgangskode" + manglende  daglig statusmail og "her og nu" notifikationer.
Alle mails fra IndFak systemet kan havne i spam karantæne eller blive blokeret ved modtagelse.

Ny adgangskode:  Kontakt systemadministrator, der må oplyse ny adgangskode manuelt. Samtidig med, at der skiftes skal systemadministrator huske at sætte flueben ved "skift adgangskode ved næste login". 

Statusmail og/eller notifikationer må desværre undværes de næste par dage.

Vi beklager meget disse problemer, der skyldes at mails fra IndFak systemet havner i spam karantæne eller blokeres ved modtagelse.
Systemleverandøren arbejder intens på en løsning.
__________________

8/8 kl 13
Der er problemer med at sende ordrer videre til leverandørerne. 
Vi har bedt systemleverandør om at løse problemet hurtigst muligt.
__________________

4/8 kl. 11:30
Fakturaer er kommet over til Navision. Problemet med manglende konteringsfelter er løst. Stamdata skulle også være opdateret.

3/8 kl. 15:45 
Moderniseringsstyrelsen beklager at måtte meddele, at det ikke er lykkedes at løse problemerne med at overføre bilag fra IndFak til Navision Stat.
Dette betyder, at data, som vedrører juli, ikke når at bliveoverført til Navision Stat, inden periode 7 lukker i nat.

Vi arbejder fortsat på at løse problemerne.

Der er alene tale om integrationsproblemer.
Selve systemerne IndFak og Navision Stat er således ikkeberørt og brugerne kan godt arbejde videre i systemerne.

3/8 kl. 15 - Der arbejdes stadig på løsningen af manglende fakturabilag i Navision - Ny status herom kl. 15:30
Problemet med manglende konteringsfelter er løst hos enkelte institutioner.
Stamdata er opdateret, eller er ved at blive det ved SIT hostede databaser.   

3/8 kl. 14 - Der arbejdes stadig på højtryk. Ny status senest kl 15.

3/8 kl. 13 - Der arbejdes stadig på en løsning.  
Desuden har vi sat systemleverandøren til at udbedre problemet med manglende konteringsfelter. Ny status kl. 14.

3/8 kl. 10
Der er problemer med overførslen af bilag fra IndFak til Navision. Problemet startede i går ca kl 14.
Det er fejlmeldt til vores systemleverandør som vil løse problemet hurtigst muligt.
Vi beklager ulejligheden.


__________________

Skift af password
Flere brugere har meldt, at de har problemer med at skifte password ved bestilling af nyt.
Vi har fejlmeldt det til vores leverandør. 
Workaround: For de berørte brugere kan lokal systemadministrator klikke på ”Send mail til brugeren med ny adgangskode” inde fra brugerkortet.
__________________


30/6 2016 kl. 13:30
Leverandøren har desværre ved en fejl fået gensendt en del fakturabilag fra IndFak til Navision fra den 14/6, hvilket betyder at der er dubletbilag i Navision. Til orientering kan vi oplyse at alle gensendte bilag starter med 5 eller 6.

Vi beklager meget, men dette medfører desværre en del manuel tilretninger i både Navision og IndFak.
Vores anbefaling er følgende:

1) bilaget afvises i Navision med følgende afvisningskommentar:
”Skal håndteres manuelt i IndFak”.

Dette betyder, at bilaget nu sendes tilbage til IndFak, hvor det ligger i mappen ”Klar til overførsel”.

2) I ”Klar til overførsel” skal alle bilag med afvisningskommentaren ”Skal håndteres manuelt i IndFak” behandles ved at klikke på knappen ”Håndter manuelt”.



30/6 2016 kl. 11:45
Det har desværre vist sig, at der er sendt dublet-fakturaer til Navision. Vi er ved at undersøge omfanget og vender tilbage hurtigst muligt.


STAMDATA
30/6 2016 kl. 10:15
Leverandøren har fundet fejlen.
Ekstraordinært vil der blive bedt om en ny stamdatafil fra Navision, som forventelig vil være på plads omkring kl. 14.00. 

Der er desværre ikke overført stamdata fra Navision i nat. Vores leverandør er på sagen. 
__________________
17/6 2016 kl. 14:30 Systemet ser igen ud til at fungere. Vi beklager de udfald der har været.

Desværre har vi konstateret, at systemet arbejder meget langsomt i fakturadelen i øjeblikket. Du kan risikere at blive smidt af med en fejlkode-meddelelse. Leverandøren er underrettet og arbejder på sagen.

_________________

14/6 2016 kl. 15:45 - Vores leverandør melder tilbage, at der desværre har været et midlertidigt udfald omkring kl. 12.00. Det undersøges naturligvis nærmere. Systemet fungerer normalt igen.

Vi har konstateret at mange får fejlkode-besked ved behandling af bilag. Vi har fejlmeldt hos leverandøren og håber på en hurtig løsning.

__________________

13/6 2016 kl. 15:00: Leverandøren har fundet fejlen og bilag bliver igen overført til Navision. Vær dog opmærksom på, at der kan være dannet kø, så der kan gå lidt tid før alle bilag er overført. 
Vi beklager de gener det har givet. 

Desværre har konstateret, at bilag ikke overføres til Navision i øjeblikket. Vi har leverandøren på sagen.
__________________

13/6 2016
Indkøb: Der er problemer med at sende og varemodtage ordrer her til morgen. Leverandøren melder at systemet indenfor kort tid er oppe igen.

__________________

10/6 2016 kl. 11:55
For de institutioner, der er hosted hos SIT vil stamdata desværre først blive overført i nat. Vi kan ikke lave en ekstraordinær overførsel grundet de performance udfordringer, som vi har i øjeblikket.

10/6 2016 kl. 10:30 
Vi er opmærksomme på, at performance ikke er god. Systemet arbejder meget langsomt i øjeblikket. Vi har orienteret leverandøren, der kigger på det.

Efter gårdsdagens nedbrud ser performance god ud her til morgen.
Vi undersøger i øjeblikket om alt er ok mht. overførsel af stamdata for de institutioner, der er hosted hos SIT. Der kan være nogle forsinkelser.
Daglige statusrapporter og varslingsmail er der også forsinkelser på, men alle mails er på vej ud til alle brugere.

___________________

9/6 2016 kl. 14:00 På grund af nedbruddet vil det tage lidt tid at få alle job op at køre igen. Stamdata til IndFak, fakturaer til Navision, daglige statusmail mv. vil være lidt forsinket.

9/6 2016 kl. 11:25 Leverandøren melder nu at systemet igen er tilgængeligt. 
Vi beklager meget de gener det har givet. 

Vi kan desværre ikke komme på systemet i øjeblikket. Vores leverandør arbejder på højtryk for at finde fejlen.

__________________
8/6 2016
I dag mellem klokken ca. 16.30 til 17.30 vil systemet ikke være tilgængeligt.
________
8/6 2016 kl. 16.30: 
Opdateret - Fejlen er fundet og der bliver igen sendt daglige statusrapporter.
Desværre er der ikke udsendt daglig statusrapport. Vi har fejlmeldt til leverandøren og håber på en hurtig løsning.

Indkøb: Der arbejdes stadig på en løsning på fejlen med at sende og varemodtage ordrer.

7/6 2016
Det er igen muligt at sende og varemodtage ordrer.
Det er i øjeblikket ikke muligt, at sende og varemodtage ordrer. Systemet forsøger at sende/varemodtage, men går efter noget tid tilbage til udgangspunktet.
Vi har fejlmeldt til leverandøren og håber på en hurtig løsning.
__________________
31/5 2016.
Driften er normal
__________________

30/5 2016 kl. 12:30.
Der arbejdes stadig på performance problemerne. Systemet kører ikke optimalt, men allerede nu skulle tilgangen være blevet bedre.

30/5 2016 kl. 11:00.
For de institutioner der er hosted hos SIT, er overførsel af stamdata igangsat.
Der arbejdes stadig på performance problemerne.

IndFak arbejder meget langsomt.
Der er ikke overført stamdata for de institutioner, der er hosted hos SIT.
Leverandørerne er på sagen.

____________________

27/5-16 kl. 11:35

Vores leverandør melder, at der nu skulle være mere stabil drift. Vi beklager endnu en gang for de gener det har givet

IndFak arbejder desværre meget langsomt her til morgen.

Vi har fejlmeldt til leverandøren og håber på en hurtig løsning.

____________________

26/5-16 kl. 14:10

Overførsel af stamdata er nu effektureret. Alle ændringer i kreditorer og dimensioner skulle nu være på plads.

IndFak har her til morgen kørt meget langsomt. Det er nu rettet, så det igen kører mere stabilt.

Desværre er der ikke sket overførsel af stamdata endnu. leverandøren arbejder på højtryk for at finde fejlen.

____________________

25/5-16 kl.13:30

Fejlen er løst og alt er sat igang igen.

Fakturaer mod Navision og transaktioner til IndFak vil nu blive sendt. Overførsel af stamdata er igangsat fra Navision.

Det skal dog bemærkes, at der kan gå lidt tid før køen er processeret. 


(opdateret 11:45) Det ser desværre også ud til, at godkendte og overførte bilag ikke modtages i Navision. Der modtages heller ikke retursvar fra Navision til IndFak. Vi har fejlmeldt til leverandøren, der arbejder på højtryk for at løse problemet.  

Det ser desværre ud til, at der ikke er indlæst stamdata fra Navision her til morgen. Vi har fejlmeldt til leverandøren og håber på en hurtig løsning.

___________________________________

24/5 2016(opdateret 10:22) IndFak er nu kørende igen. Vi beklager meget.

Der udsendes igen statusmail (20/5-2016) Bemærk! Bestillinger til kl. 08:00 kan være 1-2 timer forsinket.

Der udsendes i øjeblikket ikke statusmails fra IndFak (d. 18/5-2016)

Vi har meldt sagen ind til vores leverandør, som arbejder på en løsning.

________________________________________________

Problemerne med visning af fakturadelen er løst (19/5-2016

_________________________________________________

Overførte bilag og stamdata-problemerne er løst d. 18/5-2016.