Arbejdsgiver.

Her finder du en oversigt over kontorerne i Arbejdsgiversøjlen

Direktør: Poul Taankvist
Vicedirektør: Inge Friis Svendsen
 

Analyse

Kontorchef Peter Amstrup-Kappel

Opgaver:

  • Analyser, herunder budget- og lønanalyser
  • Tværgående kompetencecenter inden for analyse og projektledelse
  • Strategiudvikling
  • Beregningsteknik vedr. reguleringsordning

Overenskomster & Aftaler 

Kontorchef Carsten Holm

Opgaver:

  • Forhandling, fortolkning og implementering af overenskomster og aftaler
  • Rådgivning af statens arbejdsgivere i aftaler og overenskomster med afsæt i god arbejdsgiveradfærd
  • Rådgivning i aftalerne på chefområdet
  • Delegerede overenskomster og aftaler inden for Forsvaret, DSB og Politiet mv.
  • Deltagelse i Kommunernes Lønningsnævn og Regionernes Lønnings- og Takstnævn
  • Redaktion af Personale Administrativ Vejledning, PAV
  • Målrettet og effektiv anvendelse af lokale lønmidler


Jura & Pension

Kontorchef Jesper Schaumburg-Müller

Opgaver:

  • Tjenestemandslov, tjenestemandspensionslov, mv.
  • Pensionsjura, vederlag for ministre mv.
  • Regler og aftaler mv. vedr. statens dækning af tjenestemandspension uden for det egentlige tjenestemandsområde
  • Pensionsretlige udtalelser, administration af helbredssager og sekretariatsbetjening af Helbredsnævnet
  • Pensionsøkonomiske beregninger
  • Vejledning om god adfærd i det offentlige
  • Vejledning om Kodex VII - Syv centrale pligter for embedsmænd i centraladministrationen
  • Rådgivning vedr. afskedigelser
  • Deltagelse i mæglingsmøder, voldgift, mv.  


Undervisning & Forskning

Kontorchef Tina Feldt Jessing

Opgaver:

  • Forhandling af overenskomster og aftaler på undervisnings- og forskningsområdet
  • Understøttelse af implementering af nye overenskomster på undervisnings- og forskningsområdet
  • Rådgivning af statens arbejdsgivere på undervisnings- og forskningsområdet 
      

Arbejdsmiljø, Samarbejde & Kompetenceudvikling

Kontorchef Ida Krarup

Opgaver:

  • Varetage statslige arbejdsgiverinteresser på arbejdsmiljøområdet
  • Tilvejebringe data og analyser på arbejdsmiljø- og sygefraværsområdet
  • Nedbringe sygefravær
  • Implementere god arbejdsgiveradfærd, herunder understøtte en tillidsbaseret og resultatorienteret kultur
  • Drive partsfælles indsatser for godt samarbejde og psykisk arbejdsmiljø
  • Forhandle tværgående generelle aftaler
  • Samarbejdssekretariatet, SU-udvalget og Samarbejdsnævnet
  • Understøtte målrettet kompetenceudvikling i staten


Koncern HR

Kontorchef Anne Kirstine Damsager

Opgaver:

  • Personaleadministrative opgaver
  • Rekruttering
  • Kompetenceudvikling
  • Performance Management
  • Organisation
  • Personalepolitik
  • Personalejura
  • Løn – og personalestatistik
  • Trivselsmålinger