Center for Ledelse og Arbejdsgiverpolitik

Her finder du en oversigt over kontorerne i Center for Ledelse og Arbejdsgiverpolitik

Direktør: Poul Taankvist
Vicedirektør: Linda Nordstrøm Nissen
 

Implementering af Overenskomster 

Kontorchef Tina Feldt Jessing

Opgaver:

  • Forhandling, fortolkning og implementering af overenskomster og aftaler
  • Rådgivning af statens arbejdsgivere i aftaler og overenskomster med afsæt i god arbejdsgiveradfærd
  • Varetagelse af sager i det fagretslige system
  • Sagsbehandling af klassificeringssager og sager om særlige rådgivere
  • Delegerede overenskomster og aftaler inden for Forsvaret, DSB og Politiet mv.
  • Deltagelse i Kommunernes Lønningsnævn og Regionernes Lønnings- og Takstnævn
  • Redaktion af Personale Administrativ Vejledning, PAV
  • Målrettet og effektiv anvendelse af lokale lønmidler
  • Understøttelse af implementering af nye overenskomster på undervisnings- og forskningsområdet
  • Partsprojekter og moderniseringsprojekter på overenskomstområdet


Jura & Pension

Kontorchef Jesper Schaumburg-Müller

Opgaver:

  • Tjenestemandslov, tjenestemandspensionslov, mv.
  • Pensionsjura, vederlag for ministre mv.
  • Regler og aftaler mv. vedr. statens dækning af tjenestemandspension uden for det egentlige tjenestemandsområde
  • Pensionsretlige udtalelser, administration af helbredssager og sekretariatsbetjening af Helbredsnævnet
  • Vejledning om god adfærd i det offentlige
  • Vejledning om Kodex VII - Syv centrale pligter for embedsmænd i centraladministrationen
  • Rådgivning af statens arbejdsgivere vedrørende ansættelsesret, afskedigelser mv. og forhandling af afskedssager  

 

Arbejdsmiljø, Samarbejde & Kompetenceudvikling

Kontorchef Maja Maar Outzen

Opgaver:

  • Varetage statslige arbejdsgiverinteresser på arbejdsmiljøområdet
  • Gennemføre analyser på arbejdsmiljøområdet
  • Bidrage til initiativer der medvirker til at reducere sygefravær i staten
  • Implementere god arbejdsgiveradfærd, herunder understøtte en tillidsbaseret og resultatorienteret kultur
  • Drive partsfælles indsatser for godt samarbejde og psykisk arbejdsmiljø
  • Forhandle tværgående generelle aftaler
  • Samarbejdssekretariatet, SU-udvalget og Samarbejdsnævnet
  • Understøtte målrettet kompetenceudvikling i staten


Ledelsesudvikling 

Fg. kontorchef Trine Dahl

Opgaver:

  • Udvikling og implementering af en række lederudviklingsforløb
  • Udvikling og gennemførelse af enkelt-aktiviteter, såsom masterclasses, netværk og gå-hjem-møder om ledelsesrelevante temaer
  • Sekretariat for rekruttering af departementschefer
  • Sekretariat for Forum for Offentlig Topledelse