Sikker e-mail

Moderniseringsstyrelsen behandler mange forskellige informationer om borgere, virksomheder og offentlige myndigheder, og derfor er det vigtigt, at styrelsens kommunikation er sikker og fortrolig.

Når du kontakter Moderniseringsstyrelsen via e-mail, skal du være opmærksom på, hvorvidt din e-mail indeholder fortrolige oplysninger eller andre oplysninger, som ikke må læses af andre end dig og Moderniseringsstyrelsen.

Digital post

Du kan bruge den digitale postkasse på borger.dk eller virk.dk og være sikker på at dine oplysninger er beskyttet, derfor anbefaler vi, at du bruger den digitale postkasse.

Se en vejledning til den digitale postkasse her

Almindelig mail

Hvis du bruger almindelig e-mail til at sende fortrolige oplysninger svarer det til, at du sender dem via et åbent postkort. 

Du kan sende en almindelig e-mail, men så anbefaler vi, at du sender den både signeret og krypteret ved hjælp af NemID – også kaldet sikker e-mail.

Læs mere om NemID her
Læs mere om signering og kryptering af e-mails her

 

Moderniseringsstyrelsens hovedpostkasse

Vær opmærksom på, at du kun kan sende sikker e-mail til Moderniseringsstyrelsens hovedpostkasse, modst@modst.dk og til Helbredsnævnets postkasse hn@modst.dk